FANDOM

Drzewo Prawdy- (The True Tree) - drzewo rosnące w Anurii korzenie sięgające przez Królestwo Kotów gdzieś w dal, w terytorium Andanu.

Właściwości

Wypicie jego soków powodowało odzyskiwanie pamięci a kąpanie się, tarzanie w liściach leczyło, także rany. Sugeruje się również, że soki po odpowiedniej obróbce otrzymywałoby silne leki i inne medykamenty. A pochowanie osoby skutkuje klątwie nieumarłych.

Ochrona

Obecnie drzewo jest pod ścisłą ochroną. Na terenie okalających drzewo ustanowiono Rezerwat Prawdy.

Wygląd

Drzewo nie wygląda zwyczajnie, jego liście są niebiesko-zielonej barwy. Sok zaś jest w kolorze brązu. Korę jest w kolorze białym. Mierzy ono około 125 metrów wysokości.

Legenda

"Zwierzęta i najstarsze istoty znają tą legendę. Według niej: oczarowany daleki przodek Królów Anurii zbuntował się pewnemu Rodzeństwu, dwóm braciom i siostrom. Za karę Rodzeństwo zaczarowali go w owe drzewo. Kiedy nastał czas życia najstarszego z braci, pochowano go pod drzewem, po kilkunastu dniach powrócił z grobu, a wtedy zabrał rodzeństwo do grobu. Miejsce to od tego momentu zostało przeklęte i ubóstwiane."