FANDOM

Kronika Tatara Anonima - utwór powstały około 1988-1990 e.r.g albo 5 e.u.o, albo w latach 12-15 e.u.o. Opisuje historię Orzechii od jej powstania i przyczyną jej powstania, aż do czasów współczesnych autorowi.

Tatar Anonim - pewien tatar na dworze Garfilda XX, który kompletnie nie znał historii swojego państwa. Sam tatar sugerował się wieloma legendami, podaniami, listami, innymi kronikami. Żył w latach 1974 e.r.g-15 e.u.o lub 1968 e.r.g-5 e.u.o. Miał trzy żony, tylko dwie dali mu potomka, który najpewniej jest Tatarem Anonimem II, który dodał kilka faktów do tej kroniki (jakoś to zaznaczę).

Prelidium

"A zaczęło się to w 189 roku ery powstania mego państwa [Orzechii]. A wtedy w Dresnie rodzi się córa [bliźniacy] władcy Ssaksonii. Przez pewien czas Włodzimierz [władca] panował, aż sześć lat później umiera na polowaniu. A wtedy jego [brat] Władysław obiera władzę, ale nie chcąc mieć pretendentów zawiązuje spisek. Orzecha [brat Ozienii] wygnał, zaś ją [Ozienię] wysłał na podbój nowych ziem. A była ona dobrą wojowniczką."
"Mając 12 lat opanowała część [królestwa] Rasyjskiego. Rozpoczęła wojnę z [Rasją] nimi."

200 e.p.o

"W 200 e.p.o Ozienia zbudowała mały gród nazwała go Oziegród. A [był to] gród [ten] wspaniały był, a jednak Ozienia rozpoczęła na wzgórzu budowanie miasta."