FANDOM

Artykuł Użytkowniczki Flower1187
Ta strona należy do użytkowniczki: Flower1187
Ten artykuł należy do użytkowniczki Flower1187 i należy uszanować, że nie zezwala na edytowanie.

Magia świata​​​​

Moc bierze się z ducha osoby. Są dwa rodzaje mocy (Ducha) ciemna oraz jasna (Ciemność i Światło), pierwsza jest pod władaniem​ demonów, a druga pod kontrolą czarodzieji. Pochodną mocy światła i ciemności jest Cień. Jest dwanaście elementów, głównie używają ich czarodzieje, cienie i inne stworzenia posługujące się białą magią. Zdarza się że demony także używają żywiołów. Są to:

  • Powietrze 
  • Ogień
  • Ziemia
  • Woda
  • Mróz
  • Burza
  • Słońce 
  • Księżyc
  • Kryształy - Jako jedyni mogą tworzyć kamienie o magicznych właściwościach (np. Kryształy portalowe).
  • Magia Uczuć/ Dusz - Siła bierze się z uczuć danej osoby oraz tych otaczających ją. Mogą także nimi manipulować, często jest to wykorzystywane w Królestwie Cieni do ich kontroli, spod której Cienie uwalniają się czując silne emocje (np. wobec kogoś).
  • Moce lecznicze 
  • Moce psychicze

Elementy za pomocą których można otworzyć portal. Są szczególnie połączone z Światem snów.

  • Słońce
  • Księżyc
  • Kryształy (jedynie za ich pomocą można je tworzyć).

Są też zdolności nie związane z żywiołem, takie które może mieć każdy, lecz oczywiście nie musi np. posiadanie skrzydeł lub lewitacja. Elementy mogą się mieszać , Np. Jak czarodziej ziemi może leczyć, ale nie może walczyć za pomocą tego światła tylko żywiołu. Można także mieć kilka naraz, wtedy wszystkie działają razem tak samo. Rzadko zdarza się że ktoś ma jednoczenie moc obu rodzai (ciemną i jasną). Każdy Element ma swojego przedstawiciela, kryształ mocy , pierwotnego czarodzieja (strażnika mocy / boga), którzy są nieśmiertelni. W kolejności od najstarszego:

  • Agnes - Światło, Magia.
  • Calista - Moce psychicznie. Oficjalnie Królowa cieni nie jest strażniczką, oszukała i ukradła element swojej siostrze Agnes. Przez jej czyn powstała moc cieni.
  • Miranda - Woda
  • Rafael - Słońce
  • Terra- Ziemia
  • Cello - Kryształy
  • Ignis - Ogień
  • Aron - Moce leczenia
  • Thunder - Burza 
  • Layela - Księżyc
  • Violin - Uczucia
  • Arkady (snow) - Mróz
  • Aeris - Powietrze​

 Rasy: 

  • Ludzie - Ci co nie mają mocy. Żyją w prawie każdej krainie prócz, Królestwa demonów, elfów i wózek. Czasem Magów także nazywa się ludźmi.

Magowie:

  • Czarodzieje - Magowie o mocy jasnej. Ich duch to światło.
  • Szamani - Moc mają taką samą jak czarodzieje, ale wyróżnia ich zdolnościć jest zamiana w zwierze. 
  • Cienie - Powstali przez oszustwo Calisty, kiedy zdradziła siostrę jej mrok skaził światło tworząc nową moc. Ich żywioły działają lekko inaczej niż u czarodziei oraz różni ich aura którą roztaczają. 
  • Elfy - Elfy są mocno związane z naturą. W przeszłosci poza demonami były jedynymi stworzeniami postadającymi moc, żyły zanim Agnes wstąpiła na ziemię. Mimo to nie pamietają co działo się przed tym wydarzeniem. Występuje tylko 4 z żywiołów, woda, ziemia, ogień i powietrze. 
  • Wróżki 

Inne:

  • Demony - Są to stworzenia Ciemności. Jako jedyne że wszyskich ras nie mają swojego ducha, dlatego niektóre z nich lubią żywic się mocą innych, aby pozyskać ich ducha. Przyciągają je ludzie którzy są zagubieni lub przestraszeni. Często z zachowaniem mogą delikatnie przypominać zwierzęta, nie znaczy to że nie mogą zachowywać się jak ludzie. Są nieśmiertelne, ale gdy zabierze się im moc giną, ona utrzymuje je przy życiu. Część demonów przybiera ludzką postać, by ułatwić sobie szukanie ofiary albo wtopić się w otoczenie. Ich prawdziwa postac pozostaje wtedy w ukryciu, gdy tracą moc gdy są w prawdziwej postaci zmieniają się w spowrotem w człowieka. Mieszkańcy Przeklętej doliny i ciemnej strony Świata snów.
  • Duchy - Mieszkańcy Świata snów, dokładnie części niedostepnej dla żywych czarodziei. Duchy ludzi i magów. Duchy magów po śmierci tracą wiekszość mocy, utracona moc zasila ten świat. Część duchów broni zewnetrzenj częśći tego świata.
  • Nocne Mary - Duchy podobne do koni, narodzone z części mocy zmarłych czarodzieji. Bronią Świata snów. Raz do roku, przemiarzają w całe Shining i odnawiając swiatło portalów, by te mogły chronić kraine przed ciemnością przez kolejny rok. Od około 400 lat nie pojawiły sie w Lunar Village.  
  • Opiekuni - Strażnicy przejść do swiata snów i okolic w których znajdują się ich portale.

 Królestwa

4królestwalaradelaluna

ShiningWay

  1. Shiny (stolica)
  2. Windy-hallway
  3. Green Gate
  4. Wielkie miasto Pandora lub po prostu Pandora.

Lunar Village (Empire)

  1. LunarVillage (stolica)
  2. Moonlight

NorthernLand

Kraina Cieni

Ellendoor

Podniebne Wyspy

Avalon

Swiat Snów (Świat Duchów)

Niewiadomo gdzie jest dokładnie położony. Jest to wymiar do którego po śmierci odchodzą duchy zmarłych, które tracą wtedy większość swojej ziemskiej mocy. Jest podzielony na dwie części Jasną i ciemną. Ciemna częściej zwana także światem koszmarów, w obu są części niedostępne dla żywych ludzi (niektóre duszę nie mogą jej opuszczać). Jasnej części pilnuję Layela razem z wybranymi do tego duchami, drugą strona należy do Królestwa Demonów. Rożnice budowy w obu częściach świata jest bardzo wyraźna. Jasna część jest nad ziemią, zbudowana głównie z kryształów i chmur. Występują tam różne budowle min. Portale oraz Altany. Są tam także różne ogrody. Ciemną część od jasnej oddziela warstwa chmur która sprawia, że w niższej części jest głównie ciemno i często zimno. Świat koszmarów jest głównie z ziemi, kamienia i czarnego kryształu. Też występują tu budowle typu portal. Gdzieś w Świecie snów jest zamknięta Agnes. 

Przeklęta Dolina

Ziemska część królestwa demonów. Przeklętą Doliną nazywa się miejsce w kórym pierwszy raz pojawiły się demony, ziemnie zagarniente przez demony także nazywa się przeklętymi. Obie części są władane przez Richarda, obecie najśilniejszego z demonów.

Plemiona

Shining Way​

Kiedyś w początkach magi uczyły innych czarodziejów używać mocy i tak jest także do teraz. Obecnie pełnią także funkcję obronną oraz administracyjną strzegąc terenu na którym działają, dzięki czemu Shining Way jest silnym królestwem. Jest tam 10 plemion. Tylko mocy psychicznej nie przedstawia plemię, a dwa są połączone w jedno. Kiedyś plemiona były jednolite, obecnie trochę są pomieszane, ale zawsze w każdym większość członków stanowią ludzie o elemencie je przedstawiającym. Dzielą się na wewnętrzne (we w środku shining) i zewnętrzne (graniczne).

Będę dodawać nazwy na bieżąco bo nie do wszystkich jest wymyślona.

Nocne Feniksy

Dawniej plemię nocy. Jedno z plemion wewnętrznych. Znajduję się blisko stolicy Shining. Plemię założone przez Layele , Patricka i Williama (Will) Devile. Jest pierwszym plemieniem które wzięło pod swoje skrzydła Cienie. Po aferze związanymi z nimi przez którą stracili całe zaufanie Shining, zostały im odebrane niektóre prawa wiec plemię straciło kontrole nad tym terenem. Od tego czasu są zwani także czarnym plemieniem. Po tych wydarzeniach Will postanowił zmienić nazwę plemienia na Nocne Feniksy , na znak tego że mimo złej sławy plemię się nie podda, podniesie się i nadal będą robić to co do nich należy. Po wielu latach Feniksy nadal nie odzyskały przychylności innych plemion , mimo tego iż mają dobre stosunki z plemieniem Uzdrowicieli oraz Ognia. Obecnie w plemieniu władają Laura (która pochodzi z tej rodziny) i jej mąż Jerome Devile. W tajemnicy bronią Shining przed Calistą i Demonami.

Rada:

  • Laura i Jerome Devile (władcy)
  • David
  • Eve
  • Lisa
  • Richard Midlewood
  • Patrick (Były, żałożyciel, wampir)

Członkowie:

  • Antony
  • Iris Midlewood
  • Izabela
  • Magnum (wampir/ chłopak Molly)
  • Rodzina Devile
  • Vivian Middlewood
  • Molly
  • Lara De La Luna

Plemię Wody i Ziemi.

Niegdyś dwa osobne plemiona, obecnie połączyły się w jedno. Plemie znajduje się przy granicy z krainą cieni. Władcami plemienia są Azalia Kilian, czarodziejka ziemi oraz władca plemienia wody.

Plemie powietrza

Ma swoją siedzibę w stolicy Shining. Powstało dzięki Aeris i rodzinie z rodu Goldheart. Po jego powstaniu plemię przejęło obowiązki utracone przez Plemię nocy. Obecny władca to Coralia Goldheart . Rada

  • Coralia Goldheart
  • Edna Goldheart

Lunar Village​

Jedynym plemieniem na terenie LV jest Gwiazda nadziei, które ma za zadanie uwolnić stare królestwo spod władzy Krainy Cieni i przywrócić dawny porządek.

Mieszkańcy Shining

Histora 

Plan wydarzeń

Czas w shining liczy się od przybycia Agnes na ziemie.

  • Rok 1-200:
  • Przebudzenie Agnes.
  • Zdrada Calisty, Powstanie cieni, pierwsze cienie miały jedynie moce psychiczne co i tak było rzadkością, na poczatku Calista polegała na demonach. - Teorietycznie początek wojny z Cieniami.
  • Agnes wybiera pierwszego Opiekuna. Heliosa ducha najlepszego przyjaciela Richarda, chłopak zgniął z ręki Tytana Aresa.
  • Agnes i Helios pokonują trójkę tytanów, zostaje tylko Hades.
  • Agnes zakłada Shining na poczatku tylko miasto, pozniej kraj.
  • Do około roku 200 agnes uczy się używać mocy i próbuje zrozumieć sens jej zadania.
  • Północne ziemie zostają skute lodem.

200-400

  • W ciągu pierwszych 50 lat Miranda, Rafael, Terra oraz Cello odkrywają swoją moc. Budzą się 4 elemnety.
  • Calista chce przeszkodzić w przywróceniu harmonii na ziemnie shining. Wypowiada wojne siostrze.
  • Do bogów dołączają Ignis, Aron, Thunder, Layela i Violin.
  • Cienie podbijają cześć shining (Lunar Village).
  • Miranda zakłada pierwsze plemie. Po niej robi to Aron, Terra, Ignis.

400-650

  • Snow i Aeris stają się czarodziejami.
  • Thunder, Violin, Rafael, Cello, Snow zakładają swoje plemiona.
  • Demony i Cienie atakują Northern Land.
  • Layela zakłada plemie Nocy w stolicy.
  • Plemnie Nocy traci swoje prawa. Will zmienia nazwe plemienia na Nocne Feniksy.
  • Aeris zakłada plemie wraz z rodziną Goldhart w stolicy shining. 

650-700

  • Cello w zgodziła się pomóc Caliscie.
  • Miranda żamyka się w magicznym jeziorku. Pierwsi czarodzieje zaczynają tracić moc i powoli znikać.
  • Około 675 rodzi się Luna. Która mając około 20 lat, spotyka Agnes i dostaje od niej moc.
  • Luna rozpoczyna rewolucje w Lunar Village. W miejscu gdzie rebelia się osiada, zostaje założone miasteczko Lunar Village. 
  • Odejście Ignis.

700-1000

  • Luna zostaje królową
  • Luna wraz ze swoim wojskiem odbija portal, Lunar Village chwiowo odzyskuje wolność. W tym samym czasie Agnes i Helios bronią głównego portalu w shining przed Hadesem. Agnes oddaje całą swoją moc by pokonać hadesa i obronić shining, zapada w "wieczny" sen.
  • Luna zakłada plemie w Lunar Village.
  • Luna zostaje zamordowana przez swojego męża. Obiecuje że jej duch nie spocznie póki nie uratuje swojego królestwa. Jako duch prowadzi nowych obronców. 
  • Z bogów pozostaje tylko Layela, Aron i Ignis. Aron próbuje znaleść Layele, nie wie że Ignis żyje. Layela próbuje się ukryć przed Calistą, myśli że jest sama. Ignis próbuje znaleść źródło problemu. 
  • Cdn.

Historie z Shining

Główna historia, Powrót Światła.

Wydarzenia rozgrywają się między 999 rokiem a 1000 rokiem w Shining.

Z niewyjaśnionych przyczyn światło traci swoją siłe, wraz z nim część mocy tracą Czarodzieje Strażnicy. Powoli jeden po drugim zostają zamknięci w magicznych więzieniach. Główna strażniczka postanawia chronić ich swoją mocą i znika z Shiningway. Layela Czarodziejka księżyca uważa siebie za jedyną ocalałą, niestety załamana po stracie przyjaciół postanawia się wycofać. Po stu latach światło shining powoli odzyskuje swoją moc. Mimo tego Layela dalej nie znalazła w sobie siły by wyjść z cienia i powrócić. Żyje wśród innych ludzi pod imieniem Christina, co jakiś czas zmieniając miejsce zamieszkania. O jej prawdziwej tożsamości wie tylko Patrick, który stale namawia ją do walki. Sytuacja zmienia się gdy pewnego zimowego dnia, przypadkiem (może to było przeznaczenie) znalazła Molly. Kobieta przyjęła nastolatkę do domu. Okazuje się Molly ma w sobie moc podobną do tej która miała Agnes, najwyższa strażniczka. Na początku Layela nie chciała wyjawić kim jest. Ale w wyniku nie przewidzianych okoliczności czarodziejka powiedziała dziewczynie kim jest i podjęła decyzję by nauczyć ją używać jej mocy. Przez kilka miesięcy zbliżają się do siebie, Molly jest dla Layeli jak córka i na odwrót. Wiosną odnajduję się Aron, dzięki czemu Layela odzyskuje nadzieję oraz pełną moc. Razem zaczynają odbudowywać to co posypało się przed laty, jednocześnie próbując odkryć czemu tak się stało. Odnajdując elementy przywracają swoich przyjaciół do życia. Pierwsi Czarodzieje poznają się na nowo z innych stron i z pomocą Molly (sami też oczywiście) rozwiązują sprawy z przeszłości, które niegdyś doprowadziły ich do zguby. Z dnia na dzień wszystko powraca do normy, ale Calista wszystkimi sposobami próbuje sprawić by tak się nie stało, a Agnes nie powróciła na ziemie Shining....

Historia Nory

Wydarzenia z jej historii mają miejsce dwadzieścia osiem lat po wydarzeniach z historii głównej oraz początek jest częścią tych czasów.

Calista która traci swoją siłę postanawia wykorzystać do swojego celu cienie mieszkające w Shining. Jedynym z nich była piętnastoletnia Nora, młoda czarnoksiężna ziemi z duchem wilka. Królowa opanowała świadomość i moc dziewczyny , zmuszając ją to zaatakowania rodziny. Pod wypływem uczuć do nich Nora odzyskuję świadomość oraz obwinia się całym zajściem. Po kilku dniach ucieka, zamieszkuje w starym domu Layeli (ostatni dom który czarodziejka opuściła na początku głównej historii) i odnajduję kruka Corviego. Corvi także miał w sobie ducha zwierzęcego i widząc sytuację Nory postanawia z nią zostać. Akcja przenosi się do innych czasów. 

We wiosce w ShiningWay mieszka z rodzicami i siostrą, Luna młoda i silna czarodziejka księżyca. Ojciec dziewczyny to były Strażnik z krainy cieni (wróć .... Podwładny Calisty, który dla swojej żony sprzeciwił się Caliscie). Jej zdolnościami byli zainteresowani członkowie plemienia Gwiazdy Nadziei, którzy mieli nadzieję że w przyszłości może ona bardzo pomóc w sprawie Lunar Village. Calista nigdy nie zapomina, ale postanowiła zamiast ojca Luny wykorzystać jej siostrę Lux której już od paru lat mieszała w głowie. Luna wpadła do portalu. Na początku Lunie pomaga grupa wilków, razem z Norą która, tylko chciała tylko pomóc jej przetrwać ten czas. Jakiś czas później dziewczyna dowiaduje się że Nora jest człowiekiem. W dalszym ciągu Nora nie miała chęci się z nią zaprzyjaźniać, ale z biegiem czasu zbliżyły się do siebie. W trakcie ich znajomości okazuje się kim jest Corvi i wraz z Luna postanawiają na nowo nauczyć Nory życia wśród ludzi. Najpierw przyzwyczajając ją do osoby Corviego. W między czasie okazuje się że Kruk i Wilczyca mają się ku sobie. Kilka miesięcy później Luna zostaje porwana przez cienie. Nora chce zrobić wszystko by ją uratować, ale wie że nie może tego zrobić na wysłaną rękę. Po zamieszkaniu w domu Corviego i jego dziadka powoli zmienia się oraz pokonuję swoje lęki. Para razem znajduje pomoc by pomóc Lunie.

Krwawy Księżyc (Bloody Moon)

Ciekawostki

  • W historii Nory wszyscy są starsi o 28 lat. (np. Miranda ma tam 828 lat a nie 800, a Molly i Lara są już dorosłe.) 

Lunar Village:

  • W tym królestwie pierwszy w kolejce do tronu jest najstarszy mag w rodzinie, niemagowie są nastepni. Dlatego Lara jest nastepczynią tronu, mimo iż jej brat jest starszy.